Starcom România lansează Consumer Report, ediția 2022

Just another WordPress site

Starcom România lansează Consumer Report, ediția 2022

  • Studiul de referință Consumer Report realizat de Starcom România a ajuns la ediția a noua, oferind informații valoroase despre comportamentul consumatorului român.
  • Facebook, Whatsapp și Instagram domină în continuare topul preferințelor în materie de social media, însă remarcăm creșterea interesului pentru platforma Telegram.
  • În 2022, interesul pentru dispozitivele Home Cinema a scăzut.
  • Tehnologii precum confidențialitatea datelor și energia verde se află în centrul atenției pentru segmentele de consumatori mature (familii).

București, 02 februarie 2023 – Starcom România lansează cea de-a noua ediție a compendiumului de date Consumer Report. Acesta pune accentul pe  comportamentul românilor în materie de consum de conținut online și offline, dispozitive electronice utilizate, comportament de cumpărare s.a. Raportul pune, astfel, la dispoziție conținut deosebit de interesant și de util, fiind disponibil și într-o variantă interactivă mai extinsă, cu date suplimentare privind audiențe, date din studiile desfășurate de Starcom Media sau un top ale celor mai cunoscute, preferate, luate în considerare și recomandate branduri conform Brand Tracker pe www.starcomblog.ro.

Studiul a avut în vedere patru segmente principale de consumatori:

  • Adolescenţi– tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 17 ani, majoritatea elevi;
  • Tinerii necăsătoriţi– cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani, fără copii;
  • Familii cu copii– familii care au copii cu vârsta până în 14 ani, cei mai mulți având vârsta cuprinsă între 18-45 ani;
  • Familii fără copii în grijă– majoritatea membrilor familiei au peste 45 de ani şi nu au în grijă copii cu vârsta sub 14 ani.

Despre ediția de anul acesta

“Noul Consumer Report surprinde evoluții interesante ale comportamentului românilor în anul 2022, mai ales în contextul actual. Cele mai evidente vizează comportamentul de cumpărare, confirmându-ne că oamenii devin mai precauți atunci când fac cumpărături, iar achizițiile spontane devenind din ce în ce mai rare. Dacă anul trecut, brand-ul prima drept criteriu de alegere a unui produs/serviciu, anul acesta, caracteristicile produsului cântăresc mai mult în finalizarea procesului de achiziție, putând duce la selectarea unor opțiuni mai accesibile în satisfacerea acelorași nevoi”, a declarat Andreea Zanfir, Head of Consumer Insights, Starcom România.

Cele mai importante aspecte din ediţia 2022 a Consumer Report

Datele pe care Starcom România le analizează an de an, ne confirmă că tehnologia în orice formă ai ei a luat un avânt puternic și devine tot mai mult parte din viața noastră de zi cu zi. Pe lângă  dispozitivele electronice sau aplicațiile fără de care viața poate fi greu de imaginat în zilele noastre, precum rețelele de socializare sau electrocasnicele inteligente, asistăm la evoluții și tehnologii noi la nivel local, precum roboții, inteligența artificială sau realitatea augmentată care stârnesc curiozitatea consumatorilor indiferent de segmentul de vârstă.

O nouă experiență de vizionare

Serviciile de TV online au câștigat mai mult teren în acest an, în special în rândul tinerilor necăsătoriți (60%) și a familiilor cu copii (44%).

Smartphone-urile au devenit „the King

Smartphone-urile continuă să fie din ce în ce mai folosite de toate segmentele de consumatori, fiind dispozitivul preferat pentru navigarea pe internet (peste 90% în cazul adolescenților, tinerilor și familiilor cu copii).

Generațiile tinere continuă să petreacă cel mai mult timp pe internet, iar dintre dispozitivele electronice deținute în gospodărie, laptop-urile rămân cele mai populare. Generațiile tinere și familiile cu copii sunt principalii utilizatori ai acestora, folosindu-le pentru muncă, școală și alte activități recurente.

De la conectare la delectare

Socializarea/mesageria instant continuă să fie principalul motiv pentru care oamenii folosesc telefoanele mobile. Adolescenții folosesc telefoanele mai degrabă în scop de divertisment, în timp ce tinerii necăsătoriți folosesc mai mult aplicațiile de e-mail și navigare.

Telegram – o platformă promițătoare

Deși Facebook, Whatsapp și Instagram domină topul preferințelor în materie de social media, TikTok continuă să câștige teren important, depășind Instagram în zonele rurale. Față de 2021, un salt important în clasament a făcut Telegram, fiind din ce în ce mai preferat pentru mesageria instant, în special în rândurile tinerilor necăsătoriți.

Tendințe tehnologice

Pivind spre viitor, accesoriile smart rămân cele mai utilizate tehnologii, în 2022, într-o măsură mai mare de către familiile cu copii. În același timp, tinerii necăsătoriți au utilizat cu precădere în acest an tehnologii precum: 5G, electrocasnice inteligente, roboți și AR. Tehnologii precum confidențialitatea datelor și energia verde se află în centrul atenției pentru segmentele mature (familii).

Informațiile au fost extrase din Consumer Report 2022 şi se bazează pe date provenite din studii de monitorizare a comportamentului media din industrie (SNA FOCUS, Masor, Gemius).

Consumer Report este o soluție de date din portofoliul Data Intelligence a Publicis Groupe România, fiind disponibil și în variantă interactivă pe www.starcomblog.ro. 

Toate soluțiile Data pot fi regăsite aici: www.dataintelligence.ro

Despre Starcom România

Agenția Starcom este parte din cea mai mare rețea de media din lume, Publicis Media Groupe. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și la alte festivaluri precum Eurobest, Ador, Portoroz, Effie și Webstock. Cu o experință de peste două decenii în industria românească de comunicare, agenția enumeră totodată specializări diverse ale departamentelor și oamenilor săi, precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.

No Comments

Add your comment