Cisco aniversează 20 de ani de prezență în România

Just another WordPress site

Cisco aniversează 20 de ani de prezență în România

București, 25 martie 2019 – Cisco aniversează 20 de ani de prezență în România, bazele companiei fiind puse în 1999, la un an de la lansarea programului Cisco Networking Academy pe piața locală. Evoluția companiei în România în această perioadă este strâns legată de evoluția NetAcad, dar și de cea a internetului, Cisco fiind o companie care a contribuit decisiv la dezvoltarea internetului așa cum îl știm astăzi.

„Aniversarea a 20 de ani de prezență Cisco în România este un moment special nu doar pentru noi, ci pentru toată comunitatea Cisco. Mai ales pentru că anul trecut am aniversat și 20 de ani de la înființarea Cisco Networking Academy în România. La nivel local, schimbările generate datorită programului NetAcad și noilor tehnologii pe care le-am lansat au fost profunde. Am contribuit la dezvoltarea industriei de telecomunicații, prin formarea unei comunități de specialiști, care astăzi participă la transformarea sectorului IT&C din România. Am lansat tehnologii inovatoare, care au fost rapid adoptate de jucători importanți din sectoare precum telecom sau financiar-bancar, care au stabilit direcțiile de dezvoltare viitoare a pieței locale”, spune Dorin Pena, director general Cisco România.

Acum 20 de ani, au avut loc câteva inovații tehnologice care au transformat modul în care trăim și lucrăm, cu impact major asupra industriei de IT și comunicații din România. În 1997, a fost înregistrat domeniul Google.com, a fost introdus standardul Wi-Fi, iar în România se lansa sistemul de telefonie mobilă GSM. Tot în 1997, Cisco înființa la nivel mondial programul NetAcad, ca răspuns la transformările care aveau loc pe piață și la nevoia tot mai mare de specialiști și educație în zona de networking.

Cisco a anticipat potențialul și impactul pe care internetul îl poate avea asupra afacerilor, dar și asupra oamenilor în general, de aceea una dintre direcțiile strategice ale companiei s-a îndreptat, pe lângă inovația în tehnologie, către educație.

În 1998, Cisco punea bazele NetAcad și în România, program care a format, în 20 de ani, peste 100.000 de studenți. O mare parte dintre absolvenții NetAcad au contribuit la dezvoltarea infrastructurii de comunicații din România și la construirea și dezvoltarea rețelelor de cartier, permițând azi României să fie una dintre țările cu cele mai bune infrastructuri de internet din lume. Cisco Networking Academy a colaborat îndeaproape cu instituțiile de învățământ și cu instructorii pentru a dezvolta și furniza un curriculum care le oferă studenților competențe digitale, de rezolvare a problemelor și abilități antreprenoriale de care au nevoie pentru a obține un loc de muncă, o promovare sau să înceapă o afacere proprie.

În 1999, în cadrul academiilor era predat un singur curs Cisco. În prezent, programul oferă 20 de cursuri, inclusiv pe teme de foarte mare actualitate, precum Securitate și IoT (Internet of Things).

Un alt moment cu impact semnificativ asupra industriei IT&C locale a fost liberalizarea sectorului telecom de la 1 ianuarie 2003. Companiile de telecomunicații au început să ofere și servicii de date pe lângă cele de telefonie, lucru care a încurajat competiția între operatori, și a permis, în același timp, accesul producătorilor de echipamente telecom la o nouă piață și noi clienți. Cisco și-a consolidat poziția pe piața din România și a implementat alături de partenerii săi tehnologii considerate revoluționare pentru acea perioadă:

  • sistem de telefonie prin internet în majoritatea sediilor companiei Petrom.
  • instalarea de tehnologie în cadrul Astral Telecom (în prezent UPC România), care să-i permită operatorului să ofere servicii de voce ca parte din oferta Triplay (telefonie, Internet și televiziune pe un singur fir).
  • servicii integrate de comunicații de date și voce pentru unități bancare și bancomate Raiffeisen Bank.
  • Banca Comercială Română (BCR) a adoptat o nouă soluţie de comunicaţii, bazată pe routerele Cisco pentru servicii integrate, menită să îmbunătăţească infrastructura de reţea la nivelul sucursalelor bancare.

Apariția tot mai multor jucători în piaţă, care aveau nevoie să consume date și aplicaţii, a condus la o creștere importantă și rapidă a numărului de parteneri Cisco din România. În prezent, numărul acestora este de aproximativ 400, specializați în tehnologii de bază Cisco, dar și în tehnologii foarte actuale precum securitate, data center sau cloud.

Dezvoltarea rapidă a industriei IT&C din România și creșterea numărului de specialiști a creat o nevoie de informare și de partajare de bune practici, la care Cisco a răspuns prin organizarea, în 2002, a primei ediții Cisco Expo, eveniment dedicat profesioniștilor din industria IT&C. În prezent Connect România, aceasta este cea mai mare conferință dedicată soluțiilor pentru rețele de comunicații de pe piața locală și reunește anual peste 1.300 de specialiști IT&C, experți în rețelistică și factori de decizie.

Tehnologii Cisco care au schimbat modul în care lucrăm

Pe parcursul celor 20 de ani de activitate, Cisco a introdus pe piața din România cele mai noi tehnologii lansate la nivel mondial, cu impact asupra dezvoltării industriei IT&C locale:

  • Odată cu intrarea pe piața din România, Cisco a adus o tehnologie nouă, cunoscută azi sub denumirea de MPLS (Multi Protocol Label Switching), dar care atunci purta numele de task switching.
  • În 1999, Cisco lansa la nivel mondial tehnologia VoIP (Voice over Internet Protocol), primele implementări în România fiind în sectorul financiar-bancar. Introducerea arhitecturii de voce, video și date a fost considerată revoluționară, iar telefonia IP este în prezent utilizată pe scară largă.
  • În 2006, Cisco lansa sistemul de teleprezență, care a adus o experiență cu totul nouă în zona de conținut video enterprise. Înainte de teleprezență, colaborarea video era foarte complicată, iar experiența oferită utilizatorilor era slabă.
  • Adoptarea tehnologiilor de colaborare – teleprezența, Webex – a schimbat modul în care companiile lucrează, se conectează și partajează informațiile, generând reduceri de costuri și economisind timp angajaților.
  • Cisco a lansat în 2009 Unified Computing System (UCS), prima soluție de infrastructură convergentă din industrie, care permite clienților să-și automatizeze multe procese și unifică resursele de calcul, reţea, acces la stocare şi virtualizare într-un sistem unic.

Provocările viitorului

În prezent, tehnologiile sunt din ce în ce mai complexe, ținând cont de era digitală în care trăim. Cisco și-a adaptat portofoliul cu soluții și tehnologii care răspund provocărilor din prezent și anticipează tendințele viitoare.

„Trăim într-o lume din ce în ce mai conectată, a cărei complexitate crește. Organizațiile trebuie să fie pregătite pentru a răspunde eficient nevoilor consumatorilor și transformărilor digitale, atât din punct de vedere tehnologic, cât și din cel al securității. Cisco dezvoltă soluții care rezolvă aceste provocări și permit companiilor să fie mai agile, să automatizeze procese, să asigure o securitate eficientă și să crească astfel productivitatea angajaților”, a adăugat Dorin Pena.

Astfel, în 2017, Cisco a reinventat zona de rețelistică și a lansat rețeaua bazată pe intenție, care anticipează problemele operaționale, blochează rapid amenințările de securitate și continuă să învețe, să se adapteze și să protejeze.

Portofoliul Cisco a fost completat cu Cisco DNA Center, o soluție inovatoare care le permite administratorilor să identifice, analizeze și elimine potențialele probleme din rețea înainte ca acestea să afecteze calitatea serviciilor și funcționarea aplicațiilor.

De asemenea, Cisco Hyperflex este prima soluție completă de infrastructură hiperconvergentă, care furnizează într-o singură platformă scalabilă și ușor de folosit resurse de calcul, stocare și rețelistică, administrate unitar.

Nu în ultimul rând, soluția lansată în 2018, Cisco SD-WAN (Software-Defined WAN) reprezintă o nouă abordare a conectivității în rețea, prin intermediul căreia pot fi reduse costurile operaționale și care asigură o utilizare mai bună a resurselor pentru implementările în locații multiple. Administratorii de rețea pot utiliza lățimea de bandă mai eficient, oferind cel mai înalt nivel de performanță pentru aplicațiile critice, fără compromisuri legate de securitate sau confidențialitatea datelor.

Cisco va continua să fie unul dintre principalii actori implicați nu doar în dezvoltarea industriei IT&C locale, ci și a societății românești în ansamblu și să ajute profesioniștii IT să devină parte a valului de transformare digitală.

Cisco 20 de ani in România:

  • 254 de academii Cisco Networking Academy
  • 400 de instructori certificați
  • 20 de cursuri disponibile în prezent
  • 000 de studenți
  • Aproximativ 400 de parteneri

Despre Cisco

Cisco (NASDAQ: CSCO) este liderul mondial în tehnologie care face ca Internetul să funcționeze din 1984. Oamenii, produsele și partenerii noștri ajută la conectarea sigură și la identificarea oportunităților viitoare astăzi. Pentru mai multe noutăți accesați newsroom.cisco.com și blogul Cisco Romania.

#  #  #

Cisco și sigla Cisco sunt mărci comerciale sau înregistrate ale Cisco şi/sau ale companiilor afiliate din SUA și alte țări. Puteți găsi o listă a mărcilor înregistrate Cisco la adresa www.cisco.com/go/trademarks. Mărcile înregistrate ale terților sunt deținute de proprietarii respectivi. Folosirea cuvântului partener nu presupune o relație de parteneriat între Cisco şi orice altă companie.

No Comments

Add your comment