Studiu Accenture – Companiile care investesc în tehnologie, în metode de lucru noi și își transformă afacerile raportează o creștere cu 10% mai mare a veniturilor

Just another WordPress site

Studiu Accenture – Companiile care investesc în tehnologie, în metode de lucru noi și își transformă afacerile raportează o creștere cu 10% mai mare a veniturilor

 

București, 02 februarie 2023 – Un nou studiu realizat de Accenture (NYSE: ACN) arată că, pentru a se dezvolta și pentru a fi în top în mediul volatil de astăzi, un grup restrâns de companii adoptă o strategie de reinventare totală pentru fiecare parte a afacerii lor, cu ajutorul noilor tehnologii și al noilor metode de lucru.

Reinventarea totală a companiei (Total Enterprise Reinvention) este impulsionată de progrese ale unor tehnologii precum inteligența artificială și cloud computing. În prezent, doar 8% dintre companiile analizate sunt “reinventatoare”, stabilind noi standarde de performanță pentru ele și, în majoritatea cazurilor, pentru industriile lor. Transformarea lor este centrată în jurul unui nucleu digital puternic și a unor noi modalități de lucru care ajută la eficientizarea operațiunilor și stimulează creșterea.

După pandemie, acești lideri schimbă în mod sistematic regulile jocului și industriile lor“, a declarat Julie Sweet, președinte și CEO al Accenture. “De-a lungul timpului, aceștia transformă fiecare parte a companiei lor pentru a obține rezultate financiare mai bune, inovații revoluționare, o reziliență sporită și pentru a crea în mod activ valoare pentru toate părțile interesate.”

În cadrul studiului, Accenture a intervievat peste 1.500 de directori executivi, dintre care 75% au confirmat că o serie de forțe externe – dar în special ritmul inovației tehnologice, schimbarea preferințelor consumatorilor și schimbările climatice – vor accelera și mai mult investițiile în transformarea digitală.

Cele mai multe companii (86%) se concentrează pe transformarea unor părți ale activității lor și tratează transformarea ca pe un proces finit, mai degrabă decât ca pe un proces continuu. Accenture îi numește pe aceștia “Transformatori”. Restul de șase procente dintre companii sunt “Optimizatori”. Aceștia se concentrează pe transformări funcționale limitate în ceea ce privește domeniul de aplicare și ambiția – tehnologia nu este un facilitator semnificativ al transformărilor lor.

Beneficiile financiare sunt clare, deoarece “Reinventatorii” raportează o creștere cu 10% mai mare a veniturilor, o reducere a costurilor cu 13% mai mare și o îmbunătățire a bilanțului cu 17% mai mare decât “Transformatorii”. De asemenea, în primele șase luni, aceștia generează o valoare financiară de 1,3 ori mai mare decât “Transformatorii” – ceea ce reflectă viteza cu care operează “Reinventorii”. De asemenea, două treimi dintre “Reinventatori” spun că implementarea strategiei lor de reinventare are loc mult mai rapid decât în cazul transformărilor anterioare, în comparație cu mai puțin de o treime dintre “Transformatori”.

Indicele nostru Global Disruption Index, o metodă de măsurare care acoperă perturbările economice, sociale, geopolitice, climatice, de consum și tehnologice, arată o creștere de 200% în ultimii cinci ani“, a declarat Jack Azagury, director executiv al grupului Accenture Strategy & Consulting. “A sosit momentul ca firmele să adopte o strategie de reinventare totală a companiei și să adopte arta posibilului care este disponibilă astăzi prin intermediul tehnologiei și al noilor modalități de lucru.”

Cum să devii un “Reinventator 

Companiile care adoptă Reinventarea totală prezintă șase caracteristici:

  1. Strategia este reinventarea. Ea nu mai este o pârghie de execuție.
  2. Nucleul digital devine o sursă principală de avantaj competitiv. Acesta valorifică puterea cloud-ului, a datelor și a inteligenței artificiale prin intermediul unui set interoperabil de sisteme în întreaga companie care permite dezvoltarea rapidă de noi capacități.
  3. Reinventarea merge dincolo de repere, integrând arta posibilului. Tehnologia și noile modalități de lucru creează o nouă frontieră a performanței.
  4. Strategia de talente și impactul asupra oamenilor sunt esențiale pentru reinventare, nu o decizie ulterioară. Aceste companii consideră managementul schimbării o competență de bază.
  5. Reinventarea nu are granițe și desființează silozurile organizaționale. Abordează competențele de la un capăt la altul.
  6. Reinventarea este continuă. Nu mai este o acțiune punctuală definită în timp, ci o capacitate exploatată continuu de organizație. 

Puteți explora raportul Total Enterprise Reinvention: The strategy that leads to a new performance frontier în Accenture Foresight, noua noastră aplicație de thought leadership, care oferă un feed personalizat cu toate rapoartele, studii de caz, bloguri, grafice de date interactive, podcast-uri și multe altele. Descărcați aplicația la http://www.accenture.com/foresight

Despre studiul Total Enterprise Reinvention  

Sondaj Total Enterprise Reinvention CxO: Accenture Research a realizat un sondaj în rândul a 1.516 directori C-suite în noiembrie 2022. Respondenții au fost întrebați despre abordarea organizației lor în ceea ce privește strategia de transformare și reinventare a afacerii, precum și despre programele lor specifice și factorii de succes. Sondajul a fost realizat în zece țări: Australia, Canada, China, Franța, Germania, India, Italia, Japonia, Japonia, Regatul Unit și Statele Unite. Respondenții au reprezentat 19 industrii: Industria aerospațială și de apărare; Companii aeriene, călătorii și transporturi; Industria auto; Bănci (Retail); Piețe de capital; Produse chimice; Comunicații, mass-media și divertisment; Bunuri și servicii de consum; Energie; Sănătate; Înaltă tehnologie; Bunuri și echipamente industriale; Asigurări; Resurse naturale; Produse farmaceutice, biotehnologie și științe ale vieții; Servicii publice; Retail; Software și platforme; și Servicii publice.

Global Disruption Index: Indicele este o metodă de măsurare care acoperă perturbările economice, sociale, geopolitice, climatice, de consum și tehnologice și arată că nivelurile de perturbare au crescut cu 200% între 2017 și 2022. În comparație, indicele a crescut cu doar 4% din 2011 până în 2016. Accenture a creat o măsură globală a perturbării pentru a evalua nivelul de volatilitate și de schimbare în mediul de afaceri extern. Indicele se bazează pe media a șase subcomponente care acoperă sferele economică, socială, geopolitică, de mediu, de consum și tehnologică.

Despre Accenture

Accenture este o companie globală de servicii profesionale care ajută companii, guverne și alte organizații să își construiască nucleul digital, să își optimizeze operațiunile, să accelereze creșterea veniturilor și să îmbunătățească serviciile pentru cetățeni – creând rapid valoare tangibilă. Suntem o companie axată pe talent și inovație, cu 738.000 de oameni care deservesc clienți din peste 120 de țări. Tehnologia se află în centrul schimbării de astăzi, iar noi suntem unul dintre liderii mondiali care contribuie la impulsionarea acestei schimbări, cu relații puternice în ecosistem. Combinăm puterea noastră în domeniul tehnologiei cu o experiență de neegalat în industrii, expertiză funcțională și capacitate de livrare globală. Suntem capabili în mod unic să obținem rezultate tangibile datorită gamei noastre largi de servicii, soluții și active în domeniile Strategie și Consultanță, Tehnologie, Operațiuni, Industry X și Accenture Song. Aceste capacități, împreună cu o cultură a succesului comun și angajamentul nostru de a crea valoare la 360 de grade, ne permit să ne ajutăm clienții să aibă succes și să construim relații de încredere și de durată. Ne măsurăm succesul în funcție de valoarea de 360 de grade pe care o creăm pentru clienții noștri, pentru fiecare dintre noi, pentru acționarii, partenerii și comunitățile noastre. Vizitați-ne la www.accenture.ro

No Comments

Add your comment