Raport Ericsson ConsumerLab: Diferențierea gradului de performanță a conectivității, în funcție de preferințele consumatorilor 5G, poate aduce oportunități pentru furnizorii de servicii de comunicații

Just another WordPress site

Raport Ericsson ConsumerLab: Diferențierea gradului de performanță a conectivității, în funcție de preferințele consumatorilor 5G, poate aduce oportunități pentru furnizorii de servicii de comunicații

  • 20% dintre utilizatorii de dispozitive smartphone compatibile cu tehnologia 5G sunt dispuși săplătească în plus pentru o calitate diferențiată a serviciilor 5G
  • Consumatorii 5G sunt de trei ori mai predispuși săschimbe furnizorul din cauza experiențelor slabe de conectivitate în locații importante cum sunt stadioanele, spațiile mari de evenimente și aeroporturile
  • Erik Ekudden, CTO al Ericsson, afirmă: Cercetările ConsumerLab privind 5G consolideazăpotențialul de business al interfețelor de programare a aplicațiilor (API-uri) din rețele

 

Unul din cinci utilizatori de dispozitive smartphone compatibile cu tehnologia 5G este dispus să plătească abonamente mai scumpe cu până la 11% pentru a beneficia de servicii 5G de calitate superioară, experiențe de utilizare mai bune și o conectivitate mai bună, arată o nouă cercetare realizată de Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab.

Raportul, intitulat “5G Value: Turning Performance into Value”, analizează gradul de satisfacție și loialitatea utilizatorilor și evidențiază potențialul creșterii afacerilor furnizorilor de servicii de comunicații (CSPs) 5G, în contextul în care un număr tot mai mare de clienți din întreaga lume susțin că sunt mulțumiți de calitatea serviciilor 5G.

Raportul mai arată și faptul că, din cauza conectivității 5G scăzute în locații aglomerate (stadioane, săli de spectacole, aeroporturi etc.), clienții sunt de până la trei ori mai predispuși să-și schimbe furnizorul de servicii de comunicații.

Cercetarea amplă – care reflectă opiniile unui număr de aproximativ 1,5 miliarde de consumatori la nivel global, printre care și aproximativ 650 de milioane de utilizatori 5G – face parte dintr-o serie de studii derulate de Ericsson, prin intermediul cărora compania își propune să urmărească evoluția pieței de consum a serviciilor 5G încă din anul 2019.

De altfel, acestea au arătat că se modifică inclusiv factorii care influențează satisfacția consumatorilor, trecând în principal de la considerentele legate de acoperirea geografică a rețelelor 5G la valori bazate mai mult pe experiența oferită de aplicații, cum ar fi calitatea streamingului video, experiența oferită de jocurile mobile/apelurile video și constanța vitezei în rețelele 5G, în special în rândul celor care se numără printre primii utilizatori ai tehnologiei 5G.

Potrivit lui Jasmeet Singh Sethi – directorul Ericsson ConsumerLab – aproximativ 37% dintre consumatorii 5G intervievați consideră că o creștere a volumului de date inclusă in abonamentele lor 5G ar justifica introducerea unor tarife premium de către furnizorii de servicii de comunicații: „Este interesant faptul că aproximativ unul din cinci utilizatori de dispozitive de tip smartphone compatibile cu 5G, pe care i-am chestionat, și-a exprimat o preferință clară pentru o calitate diferențiată a serviciilor de conectivitate. Pentru ei nu mai este de ajuns să li se ofere conectivitate 5G în general,  de tip “best effort”. Ei caută în mod activ performanțe de rețea ridicate și constante, concepute special pentru rularea unor aplicații solicitante și acoperirea unor locații cheie specifice. Cercetarea noastră arată că, pentru asta, utilizatorii respectivi sunt dispuși să plătească abonamente cu până la 11 procente mai scumpe”.

Sethi a mai precizat că un alt indicator clar al nivelului de loialitate al clienților de servicii 5G este legat de calitatea conectivității 5G în locuri aglomerate și spații care găzduiesc evenimente majore: „În astfel de situații, mulți consumatori 5G se așteaptă ca această tehnologie să le ofere o experiență superioară, cu valoare adăugată (spre exemplu la un mare spectacol de divertisment sau într-un aeroport). Dacă experiența lor în astfel de locații este nesatisfăcătoare, este de trei ori mai probabil ca aceștia să treacă la un alt furnizor care să le poate oferi o experiență 5G optimă”.

Erik Ekudden – Chief Technology Officer (CTO) la Ericsson – afirmă că raportul confirmă potențialul interfețelor de programare al aplicațiilor din rețele (API-uri) pentru dezvoltatorii de software, ca mijloc prin care furnizorii de servicii de comunicații pot oferi experiențe de rețea îmbunătățite pentru care clienții sunt dispuși să plătească: „În era 5G, API-urile de rețea sunt în fapt conexiuni de business pentru dezvoltatorii de software și furnizorii de aplicații, oferindu-le acestora acces la capabilitățile rețelei prin intermediul unor interfețe familiare și ușor de utilizat”. Ekudden adaugă: „Pe măsură ce utilizatorii își exprimă dorința de a plăti suplimentar pentru noi funcționalități și o calitate diferențiată a serviciilor, este clar că aceste API-uri sunt esențiale în industrie. Ele favorizează un mediu în care dezvoltatorii de software au acces la capabilitățile 5G, pentru a oferi experiențe premium deosebite, în timp ce pentru furnizorii de servicii de comunicații, ele deblochează noi surse de venit prin monetizarea valorii inerente a rețelelor lor”.

Alte concluzii din raport:

Raportul abordează modul în care implicarea utilizatorilor 5G și, în consecință, consumul de date mobile, sunt stimulate de includerea în abonamentele 5G a conținutului video îmbunătățit: 4K, experiențe 360, video cu opțiunea de multi-view și aplicații de realitate augmentată (AR).

Utilizatorii 5G spun că în ultimii doi ani au petrecut, în medie, cu 47% mai mult timp consumând astfel de formate video îmbunătățite. Totodată, numărul de utilizatori care folosesc în fiecare zi aplicațiile de realitate augmentată (AR) s-a dublat de la sfârșitul anului 2020.

Raportul identifică patru tendințe:

Elementele care influențează nivelul de satisfacție al consumatorilor în ceea ce privește tehnologia 5G nu mai vizează doar gradul de acoperire. Noii utilizatori 5G încă apreciază acoperirea și viteza 5G în spatii exterioare. Însă, în piețele în care acoperirea 5G pentru populație depășește 80%, utilizatorii fideli acordă prioritate calității video și vitezei de încărcare pentru aplicațiile pe care le utilizează, ceea ce reflectă așteptări tot mai mari.

5G aduce noi abordări în ceea ce privește streamingul video și utilizarea realității augmentate (AR). Formatele noi determină din ce în ce mai mult utilizarea și consumul de date 5G, pe măsură ce furnizorii de servicii de comunicații includ în abonamentele de acest tip conținut media îmbogățit.

Performanța 5G în locații cheie influențează loialitatea consumatorilor. Aproximativ 17% dintre consumatorii din 28 de piețe și-au schimbat furnizorul de servicii de la lansarea tehnologiei 5G, în principal din cauza problemelor legate de performanța rețelei, experiența 5G în locații importante (cum ar fi arenele sportive și aeroporturile) influențând semnificativ deciziile lor.

Consumatorii 5G vor plăti în plus pentru conectivitate diferențiată. 20% dintre utilizatorii de smartphone-uri se așteaptă la conectivitate 5G diferențiată. Mai mult, aceștia apreciază conectivitatea premium și sunt dispuși să plătească cu până la 11% mai mult pentru un plan 5G care să asigure performanțe ridicate ale rețelei.

Metodologia raportului:

În lunile mai și iunie 2023 au fost intervievați peste 37.000 de consumatori din 28 de țări. Cercetarea reflectă opiniile a aproximativ 1,5 miliarde de consumatori, incluzând 650 de milioane de utilizatori 5G.

Citiți raportul complet:  5G Value: Turning performance into loyalty 

No Comments

Add your comment